Information från vårt ordinarie SDF-årsmöte 24 mars 2021

13 APR 2021 13:30
Vid vårt ordinarie SDF-årsmöte 2021 som hölls digitalt den 24 mars valdes ny ordförande i vår SDF-styrelse, ny ordförande i vår valberedning samt fattades ett historiskt beslut!
  • Uppdaterad: 31 MAR 2021 19:44

SDF-årsmötet hölls samtidigt som och delvis tillsammans med Göteborgs Parasportförbunds och Västergötlands Parasportförbunds SDF-årsmöten.

Ny ordförande i vår SDF-styrelse och ny ordförande i vår valberedning
Vi är mycket glada över att kunna välkomna Jerker Lundin som nyvald ordförande i vår SDF-styrelse efter avgående ordförande Ulf Eliasson samt Bo Ahlén som nyvald ordförande i vår valberedning!

Jerker Lundin, som därmed lämnar sitt uppdrag som ledamot i vår styrelse, är också vice ordförande i styrelsen för Föreningen Uddevalla Open Parasport. Bo Ahlén är även ordförande i styrelsen för Föreningen Uddevalla Open Parasport. Vårt SDF har nu fått in fem nya förtroendevalda under det senaste halvåret (två i styrelsen och tre i valberedningen), vilka nu tillsammans med våra övriga förtroendevalda och anställda med engagemang, kompetens och erfarenhet kraftsamlar för att skapa bättre paraidrott för fler och för att vara en stark röst för paraidrotter och paraidrottare i vårt distrikt!

Tack till avgående ordförande
Alla förtroendevalda och anställda i Bohuslän-Dals Parasportförbund framför ett stort och varmt tack Ulf Eliasson, som vid SDF-årsmötet avgick som ordförande efter elva år som förtroendevald för vårt SDF varav tio år som ordförande! Ulf har varit en lyssnande ordförande som med fast hand styrt distriktets ekonomi och med både allvar och glimten i ögat har lett styrelsens möten och strategiskt arbetat framåt. Ulf – vi kommer att sakna dig – och får nu se fram emot att tillsammans kunna träffas och avtacka dig ”på riktigt” när pandemin tar slut!

Tre historiska beslut – Västra Götalands Parasportförbund bildas 1 januari 2022
Under punkten ”Behandling av förslag från styrelsen” förelåg ett likalydande förslag från respektive SDF-styrelse till alla tre distriktens årsmöten, om ”Samverkansprojekt Parasport i rörelse” och bildandet av ett nytt parasport-SDF omfattande hela Västra Götalands län. Alla tre distrikten sade ja till styrelsernas förslag – vilket innebär att det nya ”Västra Götalands Parasportförbund” kommer att bildas 1 januari 2022!

Vårt SDFs representanter i det fortsatta arbete med samverkansprojekt Parasport i rörelse
Efter förslag från vår valberedning kommer vårt SDFs representanter i det fortsatta arbetet med samverkansprojektet inför bildandet av Västra Götalands Parasportförbund att vara:
- Jerker Lundin, Lars Olsson och Göran Johansson i den ”tillfälliga styrelsen” för samverkansprojektet.
- Bo Ahlén i den ”tillfälliga valberedningen” för samverkansprojektet.

Skribent: Elisabeth Karlsson
Epost: This is a mailto link
Bohuslän-Dals Parasportförbund
drivs med stöd av