Kallelse till ordinarie SDF-årsmöte 24 mars 2021

22 JAN 2021 18:09
  • Uppdaterad: 22 JAN 2021 18:09

Styrelsen för Bohuslän-Dals Parasportförbund kallar härmed till ordinarie SDF-årsmöte 2021

Dag
Onsdag 24 mars 2021

Kl 18.30

Digitalt via Zoom

Motioner
Motion som ska behandlas av SDF-årsmötet ska vara vår styrelse tillhanda senast 10 februari 2021.

Förslag/nomineringar till förtroendeuppdrag
Vi söker dig med stort intresse för och erfarenhet av paraidrott som vill engagera dig i vår styrelse eller i vår valberedning.

Du som är medlem i en till Svenska Parasportförbundet ansluten förening är valbar vid vårt SDF-årsmöte. Du kan nominera/föreslå dig själv eller en annan person. Tänk på att nominerad kandidat ska vara villig att bli föreslagen till det aktuella uppdraget.

Förslag/nomineringar av personer till förtroendeuppdrag i Bohuslän-Dals Parasportförbund ska vara vårt kansli tillhanda senast 10 februari 2021.

Kontakt valberedningen:
Ursula Spattman (sammankallande), 0707-315381 eller bdbfbowl[at]telia.com
Raymond Hansson (ledamot) 0702-087422 eller raymond50se[at]yahoo.se

Anmälan av ombud och övriga föreningsrepresentanter
Anmälan av ombud och övriga föreningsrepresentanter gör via ombudsfullmakt (sid 3 i kallelsen) och ska vara oss tillhanda i original via papperspost senast 22 februari 2021. Vill du delta i SDF-årsmötet utan att vara ombud är du mycket välkommen att anmäla dig som ”Annan föreningsrepresentant” på ombudsfullmakten.

Information
SDF-årsmötet 2021 blir ett historiskt möte där beslut ska fattas om att de tre nuvarande parasport-SDFen i Västra Götalands län ska bli ett, vilket vi gemensamt arbetat fram förslag till i Samverkansprojekt Parasport i rörelse. Vårt SDF-årsmöte hålls samtidigt som och delvis tillsammans med Göteborgs och Västergötlands Parasportförbunds SDF-årsmöten, mötet inleds och avslutas gemensamt och däremellan håller respektive SDF sitt eget SDF-årsmöte.

Möteshandlingar tillsänds befullmäktigade ombud och anmälda deltagare månadsskiftet februari/mars. Dagordning enligt stadgar.

Direkt efter SDF-årsmötet hålls konstituerande styrelsemöte med vår nyvalda styrelse digitalt via Teams.

Boka in 24 mars i din kalender redan idag & varmt välkommen till vårt SDF-årsmöte 2021!

Läs hela kallelsen med utdrag ur stadgar rörande antal ombud, rösträtt och valbarhet samt ombudsfullmakt/anmälan.

Skribent: Elisabeth Karlsson
E-post: This is a mailto link
Bohuslän-Dals Parasportförbund
drivs med stöd av